Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross er en stor crossover, hvor det bedste fra en stationcar og en SUV mødes i en og samme bil. Her er både et godt udsyn, en god siddehøjde og en god rummelighed i kabine og bagagerum, så den kan klare de fleste opgaver.
I denne model er der bl.a. kommet en ny og mere markant front med mange flotte detaljer. Og under motorhjelmen ligger Suzukis Boosterjet turbomotor nu klar til både at levere kræfter og god økonomi.

skaermbillede-2016-09-16-kl-23-22-53
s_cross_hero_0005

Familie-crossover

Det behøver ikke koste en kvart million, hvis du vil have en af de smarte, rummelige og praktiske crossover biler. Her er både et fantastisk udsyn, en god siddehøjde og stor rummelighed i kabine og bagagerum, så den kan klare selv de mest krævende opgaver. Den nye S-Cross har blandt andet fået en helt ny, højere og flot front. Kølerhjelmen er med en skarp profilering, og de nye forlygter, den nye kofanger og kølergrillen i krom med lodrette ribber giver bilen en markant og attraktiv fremtoning.

Stærk & økonomisk

Den nye S-Cross model drives frem af Suzukis nyeste motorteknologi. Boosterjet hedder motorerne, der tilbydes i en 1.0 og en 1.4 version med hhv. 112 og 140 HK. Med turbolader leverer begge motorer et flot kraftoverskud - selv ved lave omdrejninger. Det giver friske køreegenskaber og høj køreglæde i det daglige. Og lige så vigtigt er det, at økonomien også er god. Her har 1.0 versionen en EU norm ved blandet kørsel på flotte 20 km/l, mens 1.4 modellen her hedder 18,5 km/l. Og det er betydeligt bedre økonomital, end man normalt ser for så stor en bil.

s-cross_blaa_front_1

HYBRID ER STANDARD

Suzukis 48V hybrid-teknik er et kraftigt system, der består af en 48V el-motor, et effektivt 8Ah lithium-batteri og et avanceret styresystem. Ved at bruge en højere spænding end det 12V system, som man kender fra Swift og Ignis, er det muligt at opsamle mere energi og dermed også assistere benzinmotoren mere og oftere under kørslen.

Den yder 129 hk og har et rigtig flot drejningsmoment på 235 Nm fra 2.000 til 3.000 omdr./min. Suzukis 48V hybridteknik er et kraftigt system, der består af en 48V el-motor, et effektivt 8Ah lithium-batteri og et avanceret styresystem. El-motoren drives af strøm du selv samler op ved nedbremsninger, og den assisterer benzinmotoren ved igangsætning og accelerationer. Og når du kalder på power kan el-motoren også levere ekstra trækkraft til benzinmotoren.

Vitara-Hybrid-System-illu_638x525
s_cross_hero_0022

MASSER AF PLADS

Tag plads i den komfortable kabine, og du vil opleve, at her er både gode sæder og god plads til 5 personer. Ja, selv benpladsen på bagsædet er rigtig god. Samtidig betyder crossover designet, at du sidder højt og derfor har et godt overblik over trafikken.

Når du åbner til bagagerummet, vil du se, at her er der god plads til hele familiens oppakning. Det rummer nemlig 430 liter (VDA), hvilket gør det til et af klassens største. En lille finesse er dobbeltbunden. Ved at løfte gulvpladen åbnes op til et ekstra opbevaringsrum, der fx kan bruges til en paraply, eller når ting skal skjules for nysgerrige blikke.

Højeste sikkerhed

Suzuki S-Cross er konstrueret til, at hele familien kan køre sikkert. Karrosseriet er udviklet på bagrund af Suzukis TECT koncept (Total Effective Control Tecnology), der med en både let og stærk konstruktion optimerer passagerernes sikkerhed. Og med topkarakteren 5-stjerner i Euro NCAP sikkerhedstesten blev det bevist, at bilen klarede kravene med bravur. En medvirkende årsag hertil er, at S-Cross er forsynet med sikkerhedsudstyr som 7 airbags, ESP (ektronisk stabilitetsprogram), pedalsikkerhedssystem og andre funktioner, der optimerer nedbremsningen af bilen ved en faresituation.

s_cross_glplus_interior_airbag_0001

Prisliste

Brochure

Tilbehør

Motor:

1.4 Boosterjet Hybrid

  • Benzin
  • 129 HK (turboladet)
  • 4-cylindret

Suzuki S-Cross må trække op til 1.200kg med bremser og op til 400kg uden bremser.

suzuki-logo-5 128