Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift i sin 3. generation. Swift er Suzukis succesfulde og køreglade supermini, og denne model byder på masser af sjov. Den er lettere, lavere og bredere og fås nu også med Boosterjet turbomotor, fedt komfortudstyr og avanceret sikkerhedsudstyr. Men bare rolig, Suzuki Swift har stadig stor køreglæde i det daglige og god værdi for pengene. Den er derfor helt klar til at løfte arven fra forgængeren.

suzuki-logo-5 128
Suzuki-Swift-002D
018

Ny, fra inderst til yderst

Suzuki Swift er baseret på Suzukis nye letvægts platform (Heartect). Det betyder, at vægten er sænket med ca. 120 kg for en bedre økonomi og køreoplevelse, uden det er gået ud over bilens evne til at beskytte sine passagerer i tilfælde af en kollision.
Designet er en stærk evolution af det oprindelige Swift udtryk med fokus på at bevare Swift DNA'et, der har gjort modellen så unik. Og med sit brede og lave design med den markante skulderlinje er bilens sportslige fremtoning virkelig blevet skærpet. Også inden døre er alt nyt med fx nye sæder, et nyt og lækkert D-formet rat samt et instrumentbord, der vinkler lidt ind mod føreren.
Suzuki Swift er 5-dørs, og rummeligheden er blevet forbedret i forhold til den nuværende model. Den øgede bredde giver mere skulderplads i kabinen, og på bagsædet er der bedre hovedhøjde. Og bagagerummet er nu på 265 liter (VDA), hvilket er hele 54 liter mere.

Hybrid er standard

Dualjet motoren er en energi-effektiv 1,2 liters benzinmotor med 4 cylindre og 90 hk. Den har en god ydelse og repræsenterer samtidig det ypperste inden for optimering af den klassiske sugemotor. Ved hjælp af to indsprøjtningsdyser (dual jet) opnås en finere forstøvning af benzinen. Sammen med andre tekniske løsninger – som bl.a. oliekølede stempler og køling af luften fra EGR-ventilen – reducerer det temperaturen i forbrændingskammeret, hvorfor motoren tåler en hårdere kompression. Og det giver en bedre udnyttelse af benzinen.

Motoren er som standard udstyret med Suzukis hybrid-teknik (modeller med manuelt gear). Det omfatter en lille el-motor (integreret startgenerator/ISG) og et højeffektivt lithium-ion-batteri. El-motoren assisterer Dualjet-motoren under den ellers benzinkrævende igangsætning og acceleration og i sekvenser á 30 sek. El-motoren fungerer også som generator ved nedbremsning og motor påløb (derved lades batterierne op) og som startmotor ved stop/start, der gør genstart af motoren nærmest lydløs. Du kan følge med i processen på infodisplayet i instrumenthuset.

Exclusive-kabine
Suzuki_swift_2017_rgb_v1_1200px

Sikkerhed

Suzuki Swift er udviklet på en ny teknisk platform og med basis i Suzukis TECT koncept, der med en let og stærk konstruktion optimerer passagerernes sikkerhed. Sammen med de 6 airbags og selestrammersystemet på både for- og bagsædet har Swift modellen bevist sin høje strukturelle sikkerhed i Euro NCAPs kollisionstest. Exclusive modellerne har som standard et nyt kamera-, laser-, og radarbaseret sikkerhedssystem med automatisk nødbremse, slingreadvarsel, vognbaneassistent samt en aktiv fartpilot. Et radarbaseret nødbremsesystem (AEB) fås også til Club og Action modellerne, som kan tilkøbes, og det inkluderer også den aktive fartpilot.

Prisliste

Brochure

Tilbehør

Motor:

001_450px

1.2 hybrid

  • Benzin + Hybrid motor
  • 90 HK
  • 4-cylindret
Swift-side-450px

Suzuki Swift må trække op til 1.000kg med bremser og op til 400kg uden bremser.

SWIFT-side-dynamic-road
suzuki-logo-5 128